Singapore + Thailand pt. 2

18 oktober 2017 - Koh Tao, Thailand

Hi vrienden en familie,

De laatste keer dat we blogden stonden we op het punt om naar “het Nederlandse” Melakka te gaan.Hier zijn we een weekje geweest , schattig plekje, veel ontspannen, wandelen en heerlijk eten.Hierna is het eindelijk tijd om de bus te pakken naar Singapore en ons geliefde Maleisië na 6 weken achter ons te laten.

Maleisië was prachtig, veelzijdig en een culinair genot!

Singapore, daar waar onze reis allemaal begonnen is op 5 april, met een overstap maar waar we niet verder zijn gekomen dan het vliegveld die bewuste nacht.Op zoek naar een hostel komen we erachter dat Singapore peperduur is, we zijn genoodzaakt een stapelbed in een dorm te boeken voor 3 nachten vlakbij de wijk Little India. Hier eten we dan ook de eerste avond, heerlijk! Ons hostel is erg gezellig en al gauw genieten we van een biertje op het dakterras, sluiten vriendschap met 2 Canadezen met wie we samen naar het beroemde Marina Bay Garden gaan, een aangelegd park van een miljard dollar.Het is werkelijk waar adembenemend, bekijk zelf de foto’s! Een waanzinnige lichtshow en bomen die eindeloos de lucht ingaan.

In 3 dagen Singapore lopen we wat af. Een mede backpacker uit ons hostel wijst ons op een pareltje: Hawker Chan, het eerste streetfood kraampje dat beloond is met een Michelin ster!!! Inmiddels zijn ze verplaatst naar een klein, simpel restaurantje, stel je er niet al teveel bij voor. We staan al buiten in de rij voor lunch, je besteld exact zoals bij de Mc Donalds en ze hebben alleen eend of kip, met rijst en groenten. Bij dit Michelin zaakje lunchen we uitgebreid voor nog geen 12 euro, en er is niets aan gelogen, een welverdiende Michelin ster!

Na Singapore is het tijd om naar Bangkok te gaan, Bangkok, we zijn er al 3x op het vliegveld geweest voor een overstap, ditmaal zullen we er echt verblijven!We pakken een taxi naar het inmiddels bekende “Mad Monkey” hostel en besluiten meteen de eerste avond het alom befaamde “Khao San Road” onveilig te maken.DE uitgaansstraat voor de hele backpacker wereld. We beginnen de avond in ons hostel waar we uiteindelijk met een hele groep door zullen gaan naar deze straat. Je ruikt dat je de straat nadert, en dat is geen goed teken. Eenmaal aangekomen weten we niet wat we zien, we komen de menigte nauwelijks door daar kleine Thaise mannetjes ons maar wat graag naar een Ping Pong show willen brengen- dit heeft geen uitleg nodig.Het feest speelt zich af op straat, tussen alle kroegen in, met discutabele alcohol, harde en slechte muziek, ontelbaar veel Nederlanders, maar wat een sfeer! Je kunt als backpacker niet in Bangkok zijn geweest zonder hier voet te hebben gezet.

De volgende dag spreken we af met een oude bekende. In onze eerste week reizen in de Filipijnen ontmoeten we Ollie (Olivier) in ons hostel en vieren we al een mooi feestje met Ollie en zijn vrienden. Inmiddels loopt Ollie stage in Bangkok en doen we het dunnetjes over maar dan op Khao San Road, klein wereldje!

Dan is het moment aangebroken, de reden dat wij naar Bangkok zijn gekomen. De volgende ochtend landen onze vriendjes Jeroen en Marley in Bangkok om ons 2 weken te vergezellen in het prachtige Thailand.Vol vreugde staan we in de aankomsthal al een uur lang van de ene op de andere voet te hupsen en liedjes te zingen, als mijn telefoon rinkelt. Marley is bezorgd dat we er niet zijn, ze zijn uit een hele andere vertrekhal aangekomen.Inmiddels zijn wij herenigd en in een taxi door de drukke stad aan het rijden, op weg naar ons hotel waar zij de jetlag er uit kunnen slapen.

Een paar maanden geleden hebben we al een tafel bij een wel heel bijzonder restaurant geboekt, te zien bij de Netflix serie “Chef’s Table” : GAGGAN!Een Indiaas restaurant maar niet zomaar 1, het is het beste restaurant van Azië en het 7e restaurant ter wereld. We zitten met zijn vieren aan de beste tafel van het restaurant, namelijk naast de glazen keuken, waar ons de 25(!!) gangen in Emoji stijl worden geserveerd. We weten van te voren niet wat we eten en krijgen het grootste deel achteraf te horen. Denk aan: Geitenhersenen, rauwe zee egel. Bij een bepaald gerecht wordt er een klein speakertje op tafel gezet waarbij het nummer “Lick it up” wordt afgespeeld, je begrijpt: deze ronde geen bestek, het bord moet schoongelikt worden! Wat een bijzondere ervaring deze avond. We gaan ook nog even op de foto met de man himself, zie foto’s! We sluiten de avond af op een van de vele bekende dakterrassen met uitzicht over Bangkok. Best een fijne avond ;-)

Het is tijd om te eilandhoppen! We vliegen van Bangkok naar Koh Samui waar we 2 nachten in een hotel/bungalow slapen. Ondanks de vele regen pakken we alle zonuren mee aan het zwembad en struinen we de food markets af.Na 2 dagen pakken we de ferry naar Koh Phangan waar we absoluut niet naar de beruchte full Moon party gaan maar ervoor kiezen om ons te situeren aan de andere kant van de eiland in een resortje waar we nog meer regen krijgen.

Na weer 2 dagen pakken we de ferry naar Koh Tao, als je je afvraagt wat de poncho foto’s in het album zijn: de boot was vertraagd en we hebben heerlijk uren in de regen gestaan, hoort er ook bij ;-)Vandaag is het Jeroen zijn verjaardag en wonder boven wonder is het waanzinnig mooi weer op Koh Tao.Samen met Marley hebben we voor zijn verjaardag een fantastische villa geboekt hoog op een berg, met infinity pool en slaan we genoeg te eten en drinken in om hier een mooi feestje te maken.

Na 2 dagen genieten gaan we door naar een hotelletje aan zee in de bewoonde wereld en zien we zo meer van Koh Tao.We liggen aan het zwembad, eten, drinken, wandelen, bekijken de zonsondergang bij een van de vele barretjes aan het strand, nemen een massage, je kent het wel.

Bas en Jeroen volgen nog een Muay Thai lesje en worden volledig afgebeuld, waarna we gaan “afkoelen” in het hete water, we hebben namelijk een bootje gehuurd voor de hele dag om ons langs 5 snorkelplekken te brengen.We sluiten deze laatste dag met zijn vieren af met een heerlijk diner en willen nog een drankje doen als het compleet misgaat.

Ik, Nadine, verstap mij bij een ongelukkig afstapje waar de weg ineens schuin loopt en maak een bizarre beweging met mijn voet. Gelukkig zit er een eerste hulp post op 50 meter afstand waar we direct naar toe gaan.Daar aangekomen blijkt er gelukkig niets gebroken, wel hoorde ik iets knappen in mijn enkel en is deze zwaar gekneusd + vermoedelijk mijn enkelband gescheurd.

Tijdens het schrijven van deze blog zijn we 6 dagen verder, ligt het voetje nog steeds omhoog en heb ik enkel dezelfde straat gezien de afgelopen dagen.Het moge duidelijk zijn, over de afgelopen 6 dagen hebben we weinig spannends te vertellen!

Ook tijdens dit schijven zijn Jessica en Sander geland in Bangkok. Zij zullen vrijdag op Koh Tao aankomen waar we met zijn vieren nog een week samen p Koh Tao zullen verblijven voor een gezellige familie vakantie!

Daarna is het dan zover, volgende week zaterdag pakken wij het vliegtuig naar Japan, om een week in Tokio en een week in Kyoto te verblijven. Het land dat het hoogst op ons reis verlanglijstje staat!

Fijne nazomer gewenst en tot de volgende blog, na Japan!

Liefs, Bas en Nadine

1. Carry Korevaar:
    18 oktober 2017
    Mooi hoor, heel indrukwekkend. Geniet er nog maar van.
  2. Hans van Hooft:
    18 oktober 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's, lekker gezellig, mis jullie,
    veel plezier nog met Jessica en Sander, we hebben ze net weggebracht naar Schiphol.
    Hoop jullie snel weer te zien!!

Kus en veel liefs.
    Papa
  3. Thea:
    Hoi Lieverds,

Wat een mooie foto,s en weer een pracht verhaal. Mist het laatste natuurlijk dat is minder. Leuk dat je vrienden er waren! Heb van Jessica een app gehad dat ze geland is in Bangkok. Fijn dat jullie even weer een weekje samen kunnen zijn. Geniet ervan!! Nadientje hoop dat snel je voet weer oké is! Veel knuffels van mij!😘
  4. Patrick:
    Hey toppers!

Mooie en leuke verhalen en wat een gave foto's! Mooie lokaties daar zeg en dat eten ziet er echt super goed uit! Lekker van genieten en ik hoop dat jullie het straks goed kunnen bereiden want ben er wel erg benieuwd naar!

gr. Patrick
  5. Eric, Jolanda en Marnix:
    19 oktober 2017
    De Marina Bay Gardens zijn om jaloers op te worden.... Zou op mijn bucketlist kunnen komen.
    Zoook de geweldige ondergaande zon foto's, super locatie!
    Het restaurant Gaggan zou ik even overslaan, al die rare dingen. Maar wel een hele beleving, pakken ze je niet meer af!
    Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met je voet, Nadine, want dat kun je absoluut niet gebruiken op een wereldreis....
    Veel plezier met z'n allen en geniet ervan.
    Groeten uit Grave
  6. Kees en willy:
    19 oktober 2017
    Je moet het twee keer lezen, wil je jullie avonturen onthouden.
    Wat een lappen tekst! Geweldig! Nou heb je daar ook de tijd voor als je met je pootje omhoog ligt. Hihi
    Als je het allemaal leest is het net of ik daar zelf tussen loop.
    Je ziet het gewoon voor je.
    Schrijftalent. Straks in Nederland direct naar een uitgever brengen!! Je weet maar nooit......
    Veel plezier!!