Het einde van de Filipijnen...

20 mei 2017 - Manilla, Filipijnen

De laatste dagen in de Filipijnen, zaterdagochtend zijn we vroeg naar Manilla gevlogen waar we de laatste 36 uur zullen doorbrengen in een hostel ver weg van de stad, daar Manilla niet de veiligste plek in de Filipijnen is. Hier zitten we voor het eerst in een dorm en hier hebben we alle tijd om terug te kijken op het eerste land van onze wereldreis.

Een aantal absolute hoogtepunten:

- Allebei ons PADI gehaald
- Prachtige snorkel Touren
- Mooie scooter tochten op Bohol en Siquijor
- Chille vibe in Moalboal
- Waterval "beklommen"
- Onwijs toffe mensen ontmoet
- Een aantal keer tot diep in de nacht gedanst
- Heerlijke weer en witte stranden
- Prachtige natuur
- Af en toe heel erg lekker gegeten, bijvoorbeeld Kenilaw, rijst met stukjes gemarineerde rauwe tonijn, komkommer en tomaat, een soort heerlijke,spicy sushi salade

Een paar minpuntjes in onze ogen:

- El fucking Nido
- Weinig tot geen cultuur in de Filipijnen
- De hitte als de stroom uitvalt (BI-ZAR)
- De Filipijnse keuken is onwijs saai, rijst, vlees en repeat
- De stank en rommel op straat- zo zonde

Een heerlijk begin van de reis, we zijn helemaal relaxed, staan te popelen om maandag naar Vietnam te reizen om eindelijk wat cultuur te kunnen snuiven en we horen van iedere backpacker dat het eten in Vietnam spectaculair is!
Maandag komen we aan in Ho Chi Minh City waar we voor 3 nachten een kamer hebben geboekt, we hebben  een maand de tijd om helemaal door het land te trekken richting Laos. Zo'n 2000 kilometers vreten dus.

Fijn weekend!

1. Kees en willy:
    20 mei 2017
    Tjonge tjonge, geweldig allemaal, wereldreizigers!!
    Echt leuk om vanuit ons bankie, jullie verhalen te lezen.
    We zien het allemaal voor ons!
    Veel plezier op deel 2!!!
    Liefs
  2. Carry Korevaar:
    20 mei 2017
    Geweldig, op naar Vietnam. Dat jullie daar ook mooie momenten mogen beleven. Geniet ervan.
  3. Hans van Hooft:
    20 mei 2017
    Nou en of, mooie verhalen en mooie foto's.
    Jullie zien er relaxt uit wel te zien dat jullie genieten van mooie avonturen.
    En dat blijven doen, nu weer een nieuw Land en nieuwe avonturen en hopelijk weer mooie foto's.
    Blijf genieten, veel liefs.

Blijf jullie missen
    Papa
  4. Marie-José-Andries-Ivar:
    Lieve Bas en Nadine,

Wat gaaf om te lezen en jee alweer 1,5 maand op reis. Bevalt goed zo te lezen de status "wereldreizigers", . Op naar het volgende avontuur Vietnam, heel veel plezier en vooral genieten van elkaar, de rust en de Vrijheid! We missen jullie, en zien het volgende verhaal weer tegenmoet. Zelfs Ivar is nieuwsgierig vooral jullie foto's, ome Bas en tante Nadine
  5. Thea:
    Lieverds,

Ja ik ben vreselijk jaloers op de mooie verhalen en de geweldige mooie foto,s. Ik zou graag als een vlinder met jullie mee willen reizen! Maar dat is mijn eigen fantasie of mijn eigen rosé bril. Haha. De geweldige dingen die jullie mee maken. Maar vanuit mijn eigen fantasie blijf vooral die mooie verhalen schrijven en die mooie foto,s maken dan heb ik toch een klein beetje het gevoel dat ik erbij ben. Want missen doe ik jullie vreselijk!!!!!Maar blijf genieten en op naar het volgende avontuur.

Dikke kus en knuffels van mij....❤️❤️
  6. Ria de louw:
    21 mei 2017
    Hoi Nadine en Bas,
    het is geweldig leuk om jullie reis over de wereld te volgen!
    Ben benieuwd wat jullie nog allemaal tegenkomen, en zeker met de mooie foto's!
    Geniet! Groetjes, Ria
  7. Mireille: